madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Mat, mat, mat

Stora delar av mitt liv handlar om mat. Laga mat, handla mat, äta mat, tänka på mat, se tv om mat, läsa om mat, prata om mat. Ibland känns det som att jag har så många idéer vad jag vill laga för mat att tiden liksom inte räcker till, och ändå så är det en och samma fråga som dyker upp ständigt: "Vad ska vi äta idag?"
 
Här tänkte jag slå två flugor i en smäll, dels få "prata" om mitt favoritämne utan att någon ointresserad behöver lyssna, dels dokumentera min mat så jag kan ha lite att utgå från när veckomatsedlarna ska skriva. Kan jag inspirera någon annan är det bara en bonus. 
 
Återkommer! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: