madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Pumpasoppa

 
Den här veckan är rätt trist för mig, av schematekniska orsaker är det maken som lagar mat hela veckan och jag kommer hem till dukat bord.

Men det har sina fördelar. Maken är nämligen mycket bättre på att laga efter recept och prova nya recept. Idag serverade han denna soppa:
http://www.ica.se/recept/pumpasoppa-med-curry-kokos-och-spenat-720801/

Jättegott! Men som vanligt när vi provar något för första gången så pratar vi genast om hur vi ska ändra på det nästa gång... Nästa gång blir det mixer och göra soppan slät innan spenaten sätts i. Kan även tänka mig att ha i röda linser och kanske lite mer vitlök. Eller hoppa linserna och röra ner lite kikärtor tillsammans med spenaten...

Men definitivt gott och riktigt lämpligt att äta en sån här dag när kylan biter lite i kinderna och några förkylningsbaciller dröjer sig kvar i hushållet.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: