madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Bbqhustruns kompromiss-sås

När man älskar southerninspirerad mat och har en man som älskar att grilla så kan det vara ett litet handikapp att inte gilla bbqsås.

Jag använder gärna bbqsås i matlagning och jag kan äta vissa såser i mycket små mängder om det är till rätt mat men oftast tycker jag att de smakar för mycket tomat och/eller ketchup eller så är de för beska.

Denna sås är en liten kompromiss, smakar lite bbq men är gräddig och krämig som jag vill ha en sås.

2.5 dl vatten
1 tärning hönsbuljong
1 msk bbqsås (rekommenderar sweet baby rays sweet 'n spicy)

Koka ihop och reducera till ungefär hälften. Krydda med 1,5 tsk timjan, 1/2 tsk vitlökspulver och smaka av med svartpeppar och chilipeppar. Toppred till önskad konsistens.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: