madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Veckans vegetariska...nästan

 
Jag är generellt dålig på att laga mat efter recept - och ännu sämre på att hålla mig till recepteten. Men nu har jag och maken bestämt att minst en gång i veckan ska vi prova ett nytt recept. Då jag är dålig på att spontanlaga vegetariskt så passar det bra att testa vegetariska recept.

Idag hade vi bestämt oss för att testa detta: http://www.tasteline.com/recept/frittata-med-gronsaker-och-fetaost/

Sagt och gjort. Men riktigt vegetariskt blev det inte då maken fortsätter att experimentera med sin bbq-smoker och hade en varmrökt lax att bjuda till.

Frittatan gick hem hos oss vuxna och vi kan definitivt tänka oss att göra den igen men barnen som föredrar råa grönsaker var inte lika entusiastiska. Femåringen som gav pappa 11 poäng för laxen kom med betyget "men fetaosten var i alla fall god".
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: