madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Quesadillas, ett enkelt sätt att bli av med rester

 
Ibland blir det ju över någon bit kyckling eller kött, då är det perfekt att göra quesadillas!

För vår del håller båda frysarna på att svämma över och jag hittade bl a en burk med pulled pork. Tillsammans med ost, lite lök, jalapeños, kryddor och naturligtvis tortillabröd blev det riktigt goda quesadillas.

Jag vet att man "ska" göra quesadillas med två bröd med fyllning mellan, men jag tycker det är så mycket enklare att göra dem som halvmånar. Fyllning på halva brödet, vik och tryck. Stek två i taget, skär i tre bitar - perfekt!

Vi gjorde med både vetetortillas och fibertortillas, när jag stekte de sistnämnda så kom ena dottern rusande och tyckte att det luktade palt - och det gjorde det men jag kan verkligen inte förklara varför. Hon blev ganska besviken att det inte var palt på menyn men båda barnen åt bra. Framförallt så är all "tex-mex" ett bra sätt att få våra barn att äta massor av grönsaker. Blev nog 70-80% grönt på deras tallrikar.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: