madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Serveringsförslag draget kött (pulled pork, chicken eller beef)

 
Efter mitt inlägg om pulled chicken här om dagen har jag fått frågan hur man kan servera det om man inte vill äta det som tacos.

Jag ska erkänna att vi nästan alltid äter pulled chicken (eller pork, eller beef) som tacos. Men det finns hur många sätt som helst att äta det på och som vanligt är det fantasin som sätter gränserna.

* det är alldeles utmärkt som smörgåspålägg (bilden ovan tillsammans med lite lök och guacamole).
* stek tunna plättar (pannkakor för sörlänningar) smaksatta med chili. Fyll dem med det dragna köttet och en kryddig creme fraiche och gratinera i ugn.
* klappa ihop till en burgare och ät mellan två bröd med klassiska hamburgertillbehör. (jag minns en god burgare i Texas som var gjord av pulled beef med jackpepperost och bbqsås mellan de två burgarna... Mmmmm)
* riktigt gott pizzapålägg! Eller på varma mackan.
* i en god och matig sallad
* som pajfyllning
* i quesadillas (se tidigare inlägg)

Anpassa kryddningen efter hur du vill servera köttet, experimentera, ät och njut!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: