madebymartina.blogg.se

Mat gjord av mig. Vardagsmat i en småbarnsfamilj blandat med festmat, snabbt och enkelt blandat med lite mer komplicerat - gemensamma nämnaren är att jag tycker det är gott.

Enkel och fräsch lax med asiatisk touch

 
 
Vi äter fisk minst en gång i veckan och väldigt ofta så blir det potatis till. Egentligen är det konstigt för det finns en massa annat som passar bra. Pak choi är en av mina favoriter till lax.

Gör samma/liknande sås som jag gjorde till sesamkycklingen här om dagen. Stänk lite av såsen över en laxbit och krydda sen med den färdiga kryddblandningen wasabi&sesam. Tillaga i ugn (mitten 175-200 grader) till laxen är klar, hur länge det tar beror på hur tjock laxbiten är.

Strimla 2-3 Pak choi och ev andra färska grönsaker som tål värme. Woka i lite olja ett par minuter, stänk över sesamolja och lite salt. Servera med "sesamsåsen".

Vill man ha det matigare så funkar det med nudlar eller ris, det brukar barnen vilja ha.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: